نمایش نمایش

شناسه : 34322727
نماینده استان یزد در مجلس دانش آموزی کشور:


دانش آموز اردکانی در نطق خارج از دستور در مجلس دانش آموزی، اظهار داشت: به کارگیری جوانان در مراتب مدیریتی آموزش و پرورش در مناطق، شهرستان ها و استان ها؛ حلقه مفقوده ای در مهم ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی است.

به گزارش یزدندا به نقل از اردکان گویا؛ در اختتامیه هشتمین دوره از مجلس دانش آموزی کشور؛ نماینده استان یزد، سید محمد حسین موسوی، یکی از ناطقین خارج از دستور بود که نطق خود را در محضر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ارائه کرد.

متن نطق وی بدین شرح است:

با عرض سلام و احترام به پیشگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، 36 هزار شهید والامقام دانش آموز و مسئولان محترم حاضر در اختتامیه هشتمین دوره مجلس دانش آموزی.

نطق های امروز نمایندگان حاصل تجارب، حرف ها و درد و دل هایی ناگفته یا کمتر گفته شده از مجلس دانش آموزی پس از فعالیتی قریب به دو سال و نیم خدمت به جامعه دانش آموزی است.

با وجود بسیاری از نقاط قوت موجود؛ وزارت آموزش و پرورش امروز از نقاط معیوب نظام جمهوری اسلامی است؛ البته باید بپذیریم به دلیل وسعت گسترده این نهاد؛ رسیدگی مطلوب و وصول به مدینه فاضله در وزارت آموزش و پرورش هنوز کار دارد.

در هشتمین دوره از مجلس شورای دانش آموزی برخی اسناد همانند سند حمایت از کالاهای ایرانی و سند تامین حفظ سلامت دانش آموزان در فضای مجازی تدوین شد که در صورت توجه مسئولان، موجب تطابق بیش از پیش وزارت آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام به ویژه در مقاطع کنونی می شود.

گرچه به نظر می رسد اسناد و حرف های این دوره نمایندگان مجلس دانش آموزی نیز راه به جایی نمی برد زیرا تا زمانی که این نهاد به عنوان صدای رسای 13 میلیون دانش آموز ایرانی در بدنه وزارتی آموزش و پرورش شناخته نشود، مثمر ثمر نخواهد بود.

آقای دکتر بطحایی؛ به کارگیری جوانان مستعد در مراتب مدیریتی آموزش و پرورش در مناطق، شهرستان ها و استان ها حلقه مفقوده ای در مهم ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی است که مجموعه فعلی سکاندار این نهاد مطلقا به آن بهایی نمی دهند.

آقای وزیر؛ طبق آمار اعلامی با وجود آنکه حجم سنگین دروس بر فهم مطالب درسی تاثیر منفی گذاشته است اما اوضاع آموزشی، مطلوب است منتهی باید پذیرفت که اوضاع پرورشی مدارس روی وضعیت و چراغ زرد قرار دارد که یکی از راه های موثر می تواند واگذاری فعالیت های پرورشی به سازمان های تخصصی همانند سازمان دانش آموزی کشور باشد.

دیگر انتقاد ما؛ عدم توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به وزارت آموزش و پرورش است. معظم له مکررا بر درج مطالب تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی و حمایت از فعالیت های انقلابی و پرورشی دانش آموزان تاکید داشته اند؛ اگر مسئولان امر در این زمینه کاری کرده اند درخواست داریم آمار مستدل در طی این جلسه ارائه دهند.

مسئولان عادت کرده اند در مقاطع مختلف برای نشان دادن توجه به حرف ملت و به تعبیر خودشان تحقق سند حقوق شهروندی در دانشگاه ها حاضر شوند؛ از وزیر محترم حاضر درخواست داریم تا برای اولین بار در این زمینه سنت شکنی کرده و در جلسات پرسش و پاسخ مستقیم با دانش آموزان در مدارس کشور حاضر شوند.

برخی شنیدها از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش رنج آور است؛ آیا امروز تغییر نام وزارتخانه اولویت دارد یا مدیریت در توزیع نیروی انسانی، رسیدگی به اوضاع حقیقتا نامطلوب جامعه فرهنگیان و توجه به پتانسیل های تشکلات مختلف دانش آموزی؟!

در پایان پس از انتقادات گفته شده لازم می دانم از جناب آقای دکتر سید محمد بطحایی به عنوان تنها مجری واقعی طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش که در جهت پایان دادن به خرید و فروش علم در آموزش و پرورش و حذف برخی ساختارهای مازاد وزارتی تلاش کرده اند؛ خسته نباشید بگوییم و امیدواریم توجه به پیشنهادات نمایندگان مجلس دانش آموزی (در دوره های مختلف) در اولویت امور قرار گیرد.

انتهای پیام/ز.ک






جدیدترین ها جدیدترین ها